img
img
Prof. Dr. İsmail ÇAKIR

Prof. Dr. İsmail ÇAKIR

  • Yabancı Diller Fakültesi
  • İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü
  • İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
96
Atıf
419
h-index
9
Proje
3
WoS
Yayın
7
Atıf
26
h-index
3
Scopus
Yayın
14
Atıf
82
h-index
5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Kısa Özgeçmiş

Prof. Dr. İsmail Çakır lisans eğitimini 1991 yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı'nda tamamlamıştır. Yüksek Lisans derecesini 1996 yılında Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İngiliz Dili Eğitimi alanında ve Doktora derecesini 2003 yılında Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İngiliz Dili Eğitimi alanında almıştır. 2012 yılında Doçentlik ünvanını alan Prof. Dr. Çakır, 2018 yılında Profesörlük kadrosuna atanmıştır Prof. Dr. İsmail Çakır; Kırıkkale Üniversitesi, Erciyes Üniversitesi, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi ve Ahmet Yesevi Üniversitesi'nde lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyinde dersler vermiş; Ana Bilim Dalı Başkanlığı, Bölüm Başkan Yardımcılığı, Bölüm Başkanlığı, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Müdür Yardımcılığı, Mevlana Kurum Koordinatörlüğü gibi idari görevlerde bulunmuştur. TÜBİTAK Kitap Yazım Komisyon Üyeliği ve TÜBİTAK Bilim Toplum Müdürlüğü Danışma ve Değerlendirme Kurul Üyeliği görevlerinde bulunmuş ve halen ÜAK Diploma Denklik Komisyon Üyeliği ve Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi Senato ve Yönetim Kurulu üyelikleri bulunan Prof. Dr. Çakır'ın İngilizcenin yabancı dil olarak öğretimi, dil ve kültür çalışmaları ile ilgili ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlanmış makaleleri, kitap bölümleri ve kitap editörlükleri bulunmaktadır.

Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi (Dr), 1998, 2003
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi (Yl) (Tezli), 1994, 1996
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, 1988, 1991
Araştırma Alanları
İngiliz Dili Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi (Dr), 1998, 2003
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi (Yl) (Tezli), 1994, 1996
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, 1988, 1991
Kayıt Yok
İngilizce, KPDS, 91, Bahar, 2011
Fransızca, ÜDS, 66, Güz, 2007
Değerlendirme, Yapay zekanın yabancı dil öğrenmedeki rolü, Hürriyet Gazetesi, 23-12-2024, 23-12-2024
Deneme, Boş Yapmak-Kafa Açmak vs Ünsiyet-Rikkat, Star Gazetesi, 05-12-2023, 05-12-2023
Değerlendirme, CHATGPT eğitimin çıkmaz sokağı mı?, Star Gazetesi, 30-12-2023, 30-12-2023
Kongre Düzenleme, Internationl Symposium on New Trends in Language Studies, Social Sciences of University of Ankara, 28-04-2023, 29-04-2023
Değerlendirme, Yabancı dil öğrenirken grupla çalışmak başarıyı artırıyor, Hürriyet Gazetesi, 21-10-2022, 21-10-2022
Kongre Düzenleme, 1.Uluslararası Yabancı Dil Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Turkey, 28-06-2021, 30-06-2021
Röportaj, Türkiye'nin 2023 Eğitim Vizyonu ve Türkiye Maarif Vakfı, Ankara, Turkey, 03-07-2021, 03-07-2021
Kongre Düzenleme, Uluslararası Uzaktan Eğitim Kongresi, Ankara, Turkey, 14-04-2021
Seminer, Extensive Reading and Reading Circle, Uşak Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, 11-06-2021, 11-06-2021
Sertifika, Yabancılara Türkçe Öğretimi, Ankara, Turkey, 05-07-2021
Seminer, Kültür Bağlamında Dil Öğretimi, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Çeviri Bilim ve Araştırma Merkezi, 25-12-2020, 25-12-2020
Sertifika, Yabancılara Türkçe Öğretimi, Ankara, Turkey, 07-12-2020, 18-12-2020
Kongre Düzenleme, Uluslararası Dil Çalışmalarında Yeni Yönelimler II, Ankara, 11-10-2004, 12-10-2024
[UAK] Eğitim Bilimleri İngiliz Dili Eğitimi İngiliz Dili Eğitimi
2024-, Profesör, Tam Zamanlı, Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi, Yabancı Diller Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü, Türkiye
2019-, Profesör, Tam Zamanlı, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Mütercim ve Tercümanlık Bölümü, Yabancı Dil Eğitimi, Türkiye
2018-, Profesör, Tam Zamanlı, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Batı Dilleri ve Edebiyatları Bölümü, Yabancı Dil Eğitimi, Türkiye
2017-, Doçent, Tam Zamanlı, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Batı Dilleri ve Edebiyatları Bölümü, Yabancı Dil Eğitimi, Türkiye
2012-2017, Doçent, Tam Zamanlı, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Dil Eğitimi, Türkiye
2009-2012, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
1994-2009, Okutman, Tam Zamanlı, Kırıkkale Üniversitesi, Yabancı Diller Uygulama ve Araştırma Merkezi, Türkiye
2024-, Bölüm Başkanı, Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi, Türkiye
2024-, Dekan, Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi, Türkiye
2021-, Anabilim Dalı Başkanı, Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi, Türkiye
2021-, Komisyon Başkanlığı, Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi, Türkiye
2020-, Komisyon Başkanlığı, Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi, Türkiye
2020-2023, Yönetim Kurulu Üyeliği, Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi, Türkiye
2020-, Dekan, Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi, Türkiye
2020-, Yönetim Kurulu Üyeliği, Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi, Türkiye
2019-2020, Bölüm Başkanı, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Türkiye
2019-2020, Anabilim Dalı Başkanı, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Türkiye
2017-, Kalite Kurulu Üyeliği, Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Türkiye
2017-, Fakülte Kurulu Üyeliği, Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Türkiye
2017-, Komisyon Üyeliği, Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Türkiye
2017-2020, Anabilim Dalı Başkanı, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Türkiye
2017-2020, Bölüm Başkanı, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Türkiye
2013-2017, Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü, Erciyes Üniversitesi, Türkiye
2013-2014, Anabilim Dalı Başkanı, Erciyes Üniversitesi, Türkiye
2010-2012, Enstitü Müdür Yardımcısı, Erciyes Üniversitesi, Türkiye
2009-2011, Bölüm Başkan Yardımcısı, Erciyes Üniversitesi, Türkiye
Syıfana Arumaısya, Yüksek Lisans, Enhancing English Language Teaching in Indonesia: A Cultural Approach through Target Language Integration, Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Merve Kasnak Hancıoğlu, Yüksek Lisans, An Alternative Path for Professional Development: Exploring the Effects of eTwinning Projects on Teachers' Professional Growth, Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Sena Yalçın, Yüksek Lisans, Arapça kelime öğretiminde kullanılabilecek Web 2.0 araçları ve Arapça öğretmenlerinin bu araçlara yönelik algıları, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Arap Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Ümit Söğüt, Yüksek Lisans, Ortaöğretim kurumlarında görev yapan İngilizce öğretmenlerinin dil öğretiminde bilgi iletişim teknolojisi kullanım algılarının incelenmesi, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Bekir Canlı, Doktora, The undergraduate English placement examination in Turkey: A critical analysis, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Birtan Baytar, Yüksek Lisans, The relationship between analytic language knowledge and metalinguistic awareness: A comparison between monolingual and sequential bilingual tertiary level students, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı, 2016, (Asıl Danışman)
Fitnat Tavacı Gelir, Yüksek Lisans, The effectiveness of using tablet computers in teaching vocabulary to Turkish EFL teenage students, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı, 2015, (Asıl Danışman)
2024-2025, Approaches to Language Teaching, Lisans
2024-2025, Approaches to Language Teaching, Yüksek Lisans
2024-2025, Teaching Language Skills, Yüksek Lisans
2023-2024, Teaching Language Skills, Lisans
2023-2024, Approaches To English Language Teaching, Lisans
2023-2024, Special Topics in Translation:Patent Translation, Lisans
2023-2024, Translation Theories, Lisans
2023-2024, Language Teaching Methods, Yüksek Lisans
2023-2024, Approaches to Language Teaching, Yüksek Lisans
2022-2023, Teaching Language Skills, Yüksek Lisans
2022-2023, Language Teaching Methods, Yüksek Lisans
2021-2022, New Approaches in ELT, Lisans
2021-2022, Special Topics in Translation: EU Texts, Lisans
2021-2022, Approaches To English Language Teaching, Lisans
2021-2022, Translation Theories, Lisans
2020-2021, New Approaches in ELT, Lisans
2020-2021, Teaching English to Young Learners, Lisans
2020-2021, Teaching English to Young Learners, Lisans
2020-2021, Approaches to English Language Teaching, Lisans
2020-2021, Yabancı Dil Öğretimi, Yüksek Lisans
2020-2021, Translation Theories, Lisans
2020-2021, Teaching Language Skills, Lisans
2019-2020, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Lisans
2019-2020, Technology Enhanced Learning, Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık
2019-2020, Teaching Foreign Language and Language Skills, Yüksek Lisans
2019-2020, Approaches to Language Teaching, Yüksek Lisans
2019-2020, Advanced Reading and Writing I, Lisans
2019-2020, Yabancı Dil Öğretimi, Yüksek Lisans
2019-2020, Advanced Reading and Writing 2, Lisans
2019-2020, Sınıf Yönetimi, Lisans
2019-2020, Kültürel Yetkinlik ve Kültürlerarası İletişim, Yüksek Lisans
2019-2020, Language, Culture and Society, Lisans
2019-2020, Curriculum Development, Yüksek Lisans
2019-2020, Dil Becerilerinin Öğretimi, Yüksek Lisans
2019-2020, Özel Öğretim Yöntemleri, Lisans
2019-2020, Instructional Design, Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık
2018-2019, Research in L2 Reading, Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık
2018-2019, Dil Becerilerinin Öğretimi, Yüksek Lisans
2018-2019, Yabancı Dil Öğretimi, Yüksek Lisans
2018-2019, Critical Reading, Lisans
2017-2018, Research in L2 Reading, Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık
2016-2017, Cultural Expressions and Lexical Competence, Lisans
2016-2017, Material Development and Evaluation in Foreign Language Teaching, Lisans
2016-2017, Testing and Evaluation in Foreign Language Teaching, Lisans
2016-2017, Teaching Language Skills, Lisans
2016-2017, Approaches to English Language Teaching, Lisans
Kayıt Yok
ÇAKIR, İ., BAYHAN, S. (2023) "Impacts of online education during COVID-19 on teaching English in rural state schools in Türkiye", Journal o f Educational Technology & Online Learning, 6 (3) pp. 536-553 Link  
BAYTAR, B., ÇAKIR, İ. (2022) "A Comparison of English Vocabulary Learning Strategies Employed by Bilingual and Multilingual Students", Journal for Foreign Languages, 14 (1) pp. 197-223 Link DOI   
ÇAKIR, İ. (2022) "TV serials and movies to boost intercultural communicative competence in Turkish EFL context", International Journal of Applied Linguistics, 32 (3) pp. 397-410 [SSCI] Link DOI    
YALÇIN, S., ÇAKIR, İ. (2022) "Arapça Öğretmenlerinin Kelime Öğretiminde Web 2.0 Araçlarını Kullanmaya Yönelik Algıları", Journal of Language Research,, 6 (1) pp. 1-15 Link   
CANLI, B., ÇAKIR, İ. (2022) "The washback effect of the undergraduate English placement examination on language teaching from the perspectives of the teachers", Novitas-ROYAL (Research on Youth and Language), 16 (2) pp. 1-15 Link    
ÇAKIR, İ., KURNAZ, Y. (2022) "English as a Foreign Language Teachers’ Techno-Cultural Awareness Levels and Self-Reported Competencies", Acta Educationis Generalis, 12 (2) pp. 41-61 Link DOI  
ÇAKIR, İ., BAYHAN, S. (2021) "The Effect of Machine Translation on Translation Classes at theTertiary Level", Journal of Narrative and Language Studies, 9 (16) pp. 122-134 Link   
ÇAKIR, İ., ÖZER, M. (2020) "Fostering intuitive competence in L2 for a better performance in EAP writing through fraze.it in aTurkish context", EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES, 25 (6) pp. 5405-5426 [SSCI] DOI    
ÇAKIR, İ., IŞIK, İ. (2020) "The Effects of Reflective Teaching Techniques on Teachers’ Self-Evaluation for Further Lessons: Analysis through Diary Keeping", Focus on ELT, 2 (1) pp. 20-36  
CANLI, B., ÇAKIR, İ. (2019) "Teacher cognition and teaching grammar at tertiary level", Turkish Journal of Teacher Education, 8 (0) pp. 32-45  
ÇAKIR, İ. (2018) "Is listening instruction neglected intentionally or incidentally in foreignlanguage teaching contexts?", Journal of Language and Linguistic Studies, 14 (2) pp. 154-172 Link   
ÇAKIR, İ. (2017) "The Washback Effects of Secondary Education Placement Examination onTeachers, School Administrators and Parents with Specific Reference to Teaching English as a Foreign Language", TURKISH JOURNAL OF TEACHER EDUCATION, 6 (2) pp. 61-73  
ÇAKIR, İ., Büyükyavuz, O. (2016) "The Role of the Course of Advanced Reading and Writing in DevelopingTeacher Trainees Writing Abilities Opinions of TeacherTrainees", Journal of Teacher Education and Educators, 5 (1) pp. 69-85  
ÇAKIR, İ. (2015) "Instructional Materials Commonly Employed by Foreign Language Teachers at Elementary Schools", International Electronic Journal of Elementary Education, 8 (1) pp. 537-550   
ÇAKIR, İ. (2015) "Opinions and Attitudes of Prospective Teachers for the Use ofMobile Phones in Foreign Language Learning", CONTEMPORARY EDUCATIONAL TECHNOLOGY, 6 (3) pp. 239-255  
ÇAKIR, İ. (2015) "The Efficacy of Culture Based Syllabus in Teachingthe Target Culture", Anthropologist, 21 (1) pp. 219-230 [SSCI] DOI    
ÇAKIR, İ., Tunaboylu, O. (2014) "Uncovering the motivating factors behind writing in English in an EFL context", The Anthropologist, 18 (1) pp. 153-163 [SSCI] DOI    
ÇAKIR, İ., Baytar, B. (2014) "Foreign Language Learners Views On The Importance Of Learning The Target Language Pronunciation", Journal of Language and Linguistic Studies, 10 (1) pp. 99-110   
ÇAKIR, İ., Çelik, A. (2013) "Teachers’ Attitudes towards Elective English Course", Journal on New Trends in Education and Their Implication, 4 (4) pp. 208-215  
ÇAKIR, İ. (2013) "Mesleki Gelişim Etkinliklerinin İngilizce Öğretmenlerine Olan Katkısı", Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (0) pp. 122-130  
ÇAKIR, İ. (2012) "Promoting correct pronunciationthrough supported audiomaterials for EFL learners", Energy Educatıon Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 4 (3) pp. 1801-1812 [SSCI]    
ÇAKIR, İ. (2011) "The role of culture in foreign language learning environment", Milli Egitim, 0 (190) pp. 248-255  
ÇAKIR, İ. (2011) "Yabancı Dil Öğrenme Ortamlarında Kültürün Rolü", Milli Eğitim Dergisi, 41 (190) [TR Dizin]   
ÇAKIR, İ. (2011) "Danimarkalı İlköğretim Öğrencileri Neden Güzel İngilizce Konuşuyorlar?", Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, (135) pp. 87-61  
ÇAKIR, İ. (2011) "A Problematic Tense To Teach:Present Perfect Tense", ELTWeekly, 3 (0) pp. 8-18  
ÇAKIR, İ. (2011) "How do learners perceive idioms in EFL classes?", Ekev Academic Review, 15 (47) pp. 371-381  
ÇAKIR, İ. (2011) "Problems In Teaching Tenses To Turkish Learners", Theory and Practice in Language Studies, 1 (1) pp. 123-127 DOI   
ÇAKIR, İ. (2010) "Criticizing Ourselves As Teachers Through Observation From Reflective To Effective Teaching", English for Specific Purposes World, 30 (9) pp. 1-12  
ÇAKIR, İ. (2010) "The Frequency Of Culture Specific Elements In The Elt Coursebooks At Elementary Schools In Turkey", Novitas-ROYAL (Research on Youth and Language), 4 (2) pp. 182-189   
ÇAKIR, İ. (2010) "Yazma Becerisinin Kazanılması Yabancı Dil Öğretiminde Neden Zordur", Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1 (28) pp. 165-146  
ÇAKIR, İ. (2009) "Bringing External Situations Into The Elt Classrooms Through Dialogues", Humanising Language Teaching, 11 (1) pp. 8-10  
Şahin, S., Yalçınkaya, F., Muluk, N.B., Bülbül, S.F., ÇAKIR, İ. (2009) "Abilities of Pragmatic Language Usage of the Children with Language Delay After the Completion of Normal Language Development Training", Journal of International Advanced Otology, 5 (3) pp. 327-333 [SCI Expanded]    
ÇAKIR, İ. (2007) "An Overall Analysis of Teaching Compulsory Foreign Language at Turkish State Universities", Journal of Language and Linguistic Studies, 3 (2) pp. 251-265  
ÇAKIR, İ. (2007) "İlköğretimde Yabancı Dil Öğretiminde Proje Etkinliği Üzerine Kısa Bir Proje", Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 83 (0) pp. 17-22  
ÇAKIR, İ. (2007) "Osmanlıdan Günümüze Yabancı Dil Öğretimi Süreci", Nüsha Journal of Oriental Studies, 7 (24) pp. 37-45 [TR Dizin]   
ÇAKIR, İ. (2006) "The Use Of Video As An Audio Visual Material In Foreign Language Teaching Classroom", The Turkish Online Journal of Educational Technology, 5 (4) pp. 67-72  
ÇAKIR, İ. (2006) "Developing Cultural Awareness In Foreign Language Teaching", Turkish Online Journal of Distance Education, 7 (3) pp. 154-161    
ÇAKIR, İ. (2006) "Socio pragmatic Problems in Foreign Language Teaching", Journal of Language and Linguistic Studies, 2 (2) pp. 135-146  
ÇAKIR, İ. (2005) "Climbing the Mountain of Language Grammar", Sakarya Eğitim Fakültesi Dergisi, (10) pp. 42-48  
ÇAKIR, İ. (2004) "Designing Activities For Young Learners In Efl Classrooms", Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (3) pp. 101-112  
ÇAKIR, İ., Kasnak, H.M. (2024) "An Alternative Path for Professional Development: Exploring the Effects of Etwinning Projects on Teachers' Profesessional Growth", Uluslararası Dil Çalışmalarında Yeni Yönelimler Sempozyumu ıı , (pp. 49), Ankara, Türkiye, (Aralık 2024
ÇAKIR, İ. (2024) "Ülkemizde Yabancı Dil Öğretiminin Geleceği", Cumhuriyetin Yüzüncü Yılında Sosyal Bilimler: Süreklilik ve Dönüşüm Sempozyumu , (pp. 45-56), Ankara, Türkiye, (Şubat 2024
ÇAKIR, İ., YİĞİTER, M.S. (2023) "Oyun Tabanlı Öğrenmenin İngilizce Dil Öğrenme Başarısına Etkisi: Bir Meta Analiz Çalışması", Uluslararası Dil Çalışmalarında Yeni Yönelimler Sempozyumu , (pp. 63), Ankara, Türkiye, (Nisan 2023
Bayhan, S., ÇAKIR, İ. (2022) "Challenges and Benefits of COVID-19 Pandemic for Turkish EFL Teachers at Rural State Schools", 5th International Open & Distance Learning Conference , (pp. 85-108), Eskişehir, Türkiye, (Eylül 2022
ÇAKIR, İ., Fişne, F.N. (2021) "Assessing English Language Skills During The Covid-19 Pandemic: Insights into Challenges And Opportunities in Online Assessment", International Distance Education Congress , Ankara, Türkiye, (Ekim 2021
ÇAKIR, İ., Kurnaz, Y. (2020) "EFL Teachers’ Technocultural Awareness Levels and Self‐Reported Competencies", Second ILTERG Conference , Ankara, Türkiye, (Ekim 2020
ÇAKIR, İ., Bayhan, S. (2019) "Extensive Reading Habits and Preferences of EFL Postgraduates:A Case Study", 6th International Western Cultural and Literary Studies Symposium , (pp. 24), (Kasım 2019
ÇAKIR, İ., Canlı, B. (2019) "The Washback Effect of the Undergraduate English Placement Examination on Language Teaching: From the Perspectives of the Teachers", III. International Conference on Research in Applied Linguistics , Konya, Türkiye, (Ekim 2019 
ÇAKIR, İ., Canlı, B. (2019) "Undergraduate Placement Examination of English in Turkey: A Critical Analysis", The 2nd International Conference on Language, Education, and Culture (ICLEC) , İstanbul, Türkiye, (Haziran 2019
ÇAKIR, İ. (2019) "How Valuable are the EFL Coursebooks for Values Education?", International Language Teacher Education Group (ILTERG) Conference , (pp. 53-54), Antalya, Türkiye, (Nisan 2019
Çelebi, S., ÇAKIR, İ. (2018) "Development of Visual and Auditory Material for Prosody Ability through Feedback in Foreign Language Teaching", 2nd International Black Sea Conference on Language and Language Education , (Eylül 2018
Çelebi, S., ÇAKIR, İ. (2018) "İngilizce Öğretmenlerinin Telaffuz Becerilerinin Prozodik Bakımdan Değerlendirilmesi", 2nd International Black Sea Conference on Language and Language Education , (Eylül 2018
ÇAKIR, İ. (2018) "THE CULTURAL CONTRIBUTION OF MEDIA TO LEARNING ENGLISH", 8th International Congress of Research in Education , (pp. 1076-1080), Türkiye, (Eylül 2018
ÇAKIR, İ. (2018) "YABANCI DİL AĞIRLIKLI 5. SINIF İNGİLİZCE DERSİ PİLOTUYGULAMASI ÜZERİNE KISA BİR DEĞERLENDİRME", VIII. International Congress on Research in Education (ICRE) , (pp. 1045-1050), Türkiye, (Eylül 2018
ÇAKIR, İ., Canlı, B. (2017) "The Washback of Standardized Tests on Foreign Language Teaching with Specific Reference to TEOG Exam", 1ST INTERNATIONAL BLACK SEA CONFERENCE ON LANGUAGE AND LANGUAGE EDUCATION , Samsun, Türkiye, (Eylül 2017
ÇAKIR, İ., Durmuş, M. (2017) "FOREIGN LANGUAGE TEACHERS’ PERCEPTIONS OF ENGLISH AS A LINGUA FRANCA", MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNĠVERSĠTESĠII. ULUSLARARASI GENÇLĠKARAġTIRMALARI KONGRESĠ , (pp. 50), Muğla, Türkiye, (Ekim 2017
ÇAKIR, İ. (2016) "Teaching Culture Through Movies", International ConferenceLanguage, Literature and Culture in Education 2016 , (pp. 22), (Temmuz 2016
ÇAKIR, İ., Kayadelen, B.D. (2016) "In Unity there is Strength In Peer Editing Students Strengthen their Writing Skills", The 9th ELT Research ConferenceInterdisciplinary Approaches: Beyond the Borders of ELT Methodology , (pp. 139), Çanakkalle, Türkiye, (Mayıs 2016
ÇAKIR, İ. (2016) "İngilizce Öğretmenlerinin Ders Kitaplarındaki Dinleme Etkinliklerini Kullanım Düzeyleri", UEBK 2016 25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi , (pp. 764), Türkiye, (Nisan 2016
ÇAKIR, İ., Kayadelen, B. (2014) "The Analysis Of the Lexico-Grammatical Errors in The Essays: A Corpus Study", International Conference Inter-Disciplinarity, Multi-Disciplinarity and Trans-Disciplinarity in Humanities , (pp. 18), (Mayıs 2014
ÇAKIR, İ., Sögüt, Ü. (2013) "Efl Teachers Versus Ict Material", 1st International ELT Conference , Türkiye , (Kasım 2013
ÇAKIR, İ., Tavacı, F. (2013) "The Effect of Dyned Software Programme in Teaching Vocabulary", 1st International ELT Conference , (Kasım 2013
ÇAKIR, İ. (2012) "Integrating Learners and Learners’ Culture into Teaching Target Culture: An Action Research on Classroom Teaching", 5th International Online Language Conference IOLC , (pp. 59-67), (Aralık 2012
ÇAKIR, İ. (2012) "Prospective Elt Teachers and Learning through Mobile Phones", The 3rd Black Sea ELT Conference. Technology: A Bridge to Language Learning , Samsun, Türkiye, (Kasım 2012
ÇAKIR, İ. (2011) "Reading Is Not Reading Only In Efl Classes", TESOL Macedonia-Thrace N.Greece 18th International Convention , (Nisan 2011
ÇAKIR, İ. (2010) "Do The Elt Course Materials Offer Culture Specific Expressions Adequately at Elementary Schools in Turkey?", The 10th International Language, Literature and Stylistics Symposium , (pp. 393-396), Ankara, Türkiye, (Aralık 2010
ÇAKIR, İ. (2010) "Enhancing Correct Pronunciation Through Extensive Listening", International Conference on Sharing Issues in ELT , Eskişehir, Türkiye, (Nisan 2010
ÇAKIR, İ. (2010) "How Literal Are Nonliteral Expressions For Nonnative Speakers?”,", The second International Congress of Educational Research , Antalya, Türkiye, (Nisan 2010
ÇAKIR, İ. (2009) "Fostering Pragmatic Competence through Idioms in Second Language Learning Environment", 2nd International Congress of European Turks in the Context of Education and Integration , (pp. 806-812), Antwerp, Belçika, (Aralık 2009
ÇAKIR, İ. (2009) "Yabancı Dil Öğretiminde Yazma Becerisinin Öğretilmesi Üzerine Öğrenci Görüşleri Ve Bazı Öneriler", IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi , (pp. 328-333), İstanbul, Türkiye, (Ekim 2009
ÇAKIR, İ. (2009) "Is It Really Easier Said Than Done in Foreign Language Teaching?", The 13th International INGED ELT Conference , (Mart 2009
ÇAKIR, İ. (2024) "Görüşme", Ankara/Türkiye : Hemdem Akademi, ISBN: 978-625-94044-9-3 
ÇAKIR, İ. (2023) "Bilimsel Makale Yazma ve Yayımlama Rehberi", Ankara/Türkiye : Hemdem Akademi, ISBN: 978-625-94044-0-0 
Bakla, A., ÇAKIR, İ. (2021) "100 Soruda Nitel Araştırma", Ankara/Türkiye : Anı Yayıncılık, ISBN: 978-605-170-538-5 
ÇAKIR, İ. (2024) "Nöroçeşitlilik ve Dil Öğretimi", Kitap: Kuramdan Uygulamaya Dil Edinimi, Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 459 / 476, ISBN: 978-625-371-944-9 
ÇAKIR, İ. (2023) "Ethical and Responsible Use of ChatGPT", Kitap: ChatGPT in Foreign Language Education and Translation Studies, Ankara/Türkiye : Anı Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 45 / 68, ISBN: 978-605-170-934-5 
ÇAKIR, İ. (2022) "Instructional Materials and Coursebooks in Language Teaching", Kitap: Reconsidering the EFL Pedagogy with the Influence of Pandemic Conditions: Past-Present-Future, Ankara/Türkiye : Anı Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 295 / 317, ISBN: 978-605-170-828-7 
ÇAKIR, İ. (2022) "Teahing through Videoconferencing in the New Era", Kitap: Topics in Technology Enhanced Language Learning, Sivas/Türkiye : Cumhuriyet Üniversitesi Yayınları, Bölüm Sayfaları: 21 / 32, ISBN: 978-605-7902-82-5 
ÇAKIR, İ. (2021) "Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminde Hikayeler ve Hikayeleştirme", Kitap: Çocuklara Türkçe Öğretimi, Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 181 / 196, ISBN: 978-625-439-819-3 
ÇAKIR, İ., DEMİRÖZ, H. (2021) "New Trends in the 21st Century", Kitap: Testing and Assessment in Foreign Language Classroom: Theory with Practice, Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 233 / 262, ISBN: 978-625-417-220-5 
ÇAKIR, İ., Fişne, F.N. (2020) "Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme", Kitap: İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi, Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 161 / 178, ISBN: 978-605-033-247-6 
ÇAKIR, İ. (2020) "Extensive Reading and Literature Circles", Kitap: Literature in Language Teaching, Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayın, Bölüm Sayfaları: 119 / 140, ISBN: 978-625-402-062-9 
ÇAKIR, İ. (2020) "İngilizce Öğretimi", Kitap: Özel Öğretim Yöntemleri 2, Ankara : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 241 / 263, ISBN: 978-605-241-180-3 
ÇAKIR, İ. (2019) "Principled Eclecticism and Post-Method Era", Kitap: Basics of ELT, Ankara/Türkiye : Blackswan Publishin House, Bölüm Sayfaları: 231 / 250, ISBN: 978-605-69349-3-3 
ÇAKIR, İ. (2018) "Community Language Learning", Kitap: Approaches and Principles in English as a Foreign Language (EFL) Education, Türkiye : Eğiten Kitap, Bölüm Sayfaları: 163 / 183, ISBN: 978-605-4757-27-5 
ÇAKIR, İ., Kayadelen, B.K. (2017) "The Effectiveness of Peer Editing in Motivating Young Learners to Write in English", Kitap: Researching ELT: Classroom Methodology and Beyond, Frankfutr Am Main/Almanya : Peter Lang, Bölüm Sayfaları: 43 / 54, ISBN: 9783631724088  
ÇAKIR, İ. (2016) "Mobile-Assisted Language Learning (MALL)", Kitap: Current Trends in ELT, Ankara/Türkiye : Nuans Publishing, Bölüm Sayfaları: 170 / 190, ISBN: 9786055450861 
ÇAKIR, İ., Kayadelen, B.D. (2016) "ANALYSIS OF THE LEXICO-GRAMMATICALERRORS IN STUDENT ESSAYS:A CORPUS STUDY", Kitap: Interdisciplinarity Multidisciplinarity and Transdisciplinarity in Humanities, Newcastle/İngiltere : Cambridge Scholars Publishing, Bölüm Sayfaları: 241 / 262, ISBN: 78-1-4438-8796-0 
ÇAKIR, İ. (2015) "Okuma Öğretimi", Kitap: Dil Öğretimi, Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-605-318-248-1 
ÇAKIR, İ. (2014) "İngilizce Öğretmen Adaylarının Hedef Dili Kullanım Sorunlarına Genel Bir Bakış", Kitap: İngilizce Öğretmen Adaylarının Hedef Dili Kullanım Sorunlarına Genel Bir Bakış, Samsun/Türkiye : Copy Center, Bölüm Sayfaları: 103 / 114, ISBN: 978-605-85200-0-4 
ÇAKIR, İ. (2013) "Oral Communication Skills II", Kitap: İngilizce Öğretmenlik Alan Bilgisi, Ankara/Türkiye : Alan Bilgisi Yayınları, Bölüm Sayfaları: 255 / 270, ISBN: 978-605-860-463-6 
ÇAKIR, İ. (2010) "Unit 5", Kitap: Number One, A Course book in English, Ankara/Türkiye : Data Yayınları, Bölüm Sayfaları: 33 / 41,  
(Uluslararası - Kitap) CHATGPT IN FOREIGN LANGUAGE EDUCATION AND TRANSLATION STUDIES, 2023, Editör
(Uluslararası - Kitap) Literature in Language Teaching, 2020, Editör
(Uluslararası - Kitap) İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi, 2020, Editör
(Uluslararası - Dergi) Turkish Journal of Teacher Education, 2018, Yrd. Editör, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) UDEKAD Uluslararası Dil, Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi, 2018, Yayın Kurulu Üyeliği, Yayın Sayısı:1
(Ulusal - Kitap) Power Up 9th Grade Workbook, 2016, Editör
(Ulusal - Kitap) Power Up 9th Grade Teacher s Book, 2016, Editör
(Ulusal - Kitap) Power Up 9th Grade Course Book, 2016, Editör
(Uluslararası - Dergi) International Journal of Humanities and Social Science Research, 2016, Yayın Kurulu Üyeliği, Yayın Sayısı:1
(Ulusal - Kitap) Power up 9 Teacher s Book, 2016, Editör
(Ulusal - Kitap) Power Up 9 Workbook, 2016, Editör
(Ulusal - Kitap) Power Up 9 Student s Book, 2016, Editör
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Eurasian Journal of Applied Linguistics (EJAL), 2021
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Turkish Journal of Teacher Education (TUJTED), 2021
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Journal of Narrative and Language Studies, (NALANS), 2021
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Eurasian Journal of Applied Linguistics (EJAL), 2020
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Turkish Journal of Teacher Education (TUJTED), 2020
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) South African Journal of Education, 2018
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Kastamonu Üniversitesi Kastamonu EğitimDergisi, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Educational Research and Reviews, 2016
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 2016
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: Diğer Uluslararası, F: TR Dizin, G: Uluslararası Kitap, H: Ulusal Kitap, I: Diğer Ulusal, J: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I J
1 The Use Of Video As An Audio Visual Material In Foreign Language Teaching Classroom 5 0 0 85 9 2 2 0 0 103
2 Yazma Becerisinin Kazanılması Yabancı Dil Öğretiminde Neden Zordur 2 0 0 41 2 10 10 1 0 66
3 Developing Cultural Awareness In Foreign Language Teaching 8 0 0 32 2 0 2 1 0 45
4 The Frequency Of Culture Specific Elements In The Elt Coursebooks At Elementary Schools In Turkey 2 0 0 20 2 0 1 0 0 25
5 Foreign Language Learners Views On The Importance Of Learning The Target Language Pronunciation 3 0 0 17 1 1 1 0 0 23
6 Instructional Materials Commonly Employed by Foreign Language Teachers at Elementary Schools 1 0 0 15 3 0 2 0 0 21
7 Yabancı Dil Öğrenme Ortamlarında Kültürün Rolü 0 0 0 14 2 3 0 1 0 20
8 Opinions and Attitudes of Prospective Teachers for the Use ofMobile Phones in Foreign Language Learning 1 0 0 15 1 0 0 0 0 17
9 Uncovering the motivating factors behind writing in English in an EFL context 0 0 0 6 3 0 1 0 0 10
10 Designing Activities For Young Learners In Efl Classrooms 0 0 0 7 1 1 0 0 0 9
11 Promoting correct pronunciationthrough supported audiomaterials for EFL learners 2 0 0 7 0 0 0 0 0 9
12 Problems In Teaching Tenses To Turkish Learners 0 0 0 8 0 0 0 0 0 8
13 An Overall Analysis of Teaching Compulsory Foreign Language at Turkish State Universities 0 0 0 5 1 1 0 0 0 7
14 Criticizing Ourselves As Teachers Through Observation From Reflective To Effective Teaching 0 0 0 6 0 0 0 0 0 6
15 How do learners perceive idioms in EFL classes? 0 0 0 6 0 0 0 0 0 6
16 The Washback Effects of Secondary Education Placement Examination onTeachers, School Administrators and Parents with Specific Reference to Teaching English as a Foreign Language 0 0 0 6 0 0 0 0 0 6
17 TV serials and movies to boost intercultural communicative competence in Turkish EFL context 1 0 0 3 0 2 0 0 0 6
18 Mesleki Gelişim Etkinliklerinin İngilizce Öğretmenlerine Olan Katkısı 0 0 0 3 0 1 1 0 0 5
19 Socio pragmatic Problems in Foreign Language Teaching 1 0 0 4 0 0 0 0 0 5
20 The Effect of Machine Translation on Translation Classes at theTertiary Level 0 0 0 3 0 0 0 0 0 3
21 The washback effect of the undergraduate English placement examination on language teaching from the perspectives of the teachers 0 0 0 3 0 0 0 0 0 3
22 Abilities of Pragmatic Language Usage of the Children with Language Delay After the Completion of Normal Language Development Training 0 0 0 2 0 0 0 0 0 2
23 Impacts of online education during COVID-19 on teaching English in rural state schools in Türkiye 1 0 0 1 0 0 0 0 0 2
24 Is listening instruction neglected intentionally or incidentally in foreignlanguage teaching contexts? 0 0 0 2 0 0 0 0 0 2
25 Osmanlıdan Günümüze Yabancı Dil Öğretimi Süreci 0 0 0 1 0 0 1 0 0 2
26 The Efficacy of Culture Based Syllabus in Teachingthe Target Culture 0 0 0 2 0 0 0 0 0 2
27 A Comparison of English Vocabulary Learning Strategies Employed by Bilingual and Multilingual Students 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
28 Current Trends in ELT 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
29 Dil Öğretimi 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
30 Fostering intuitive competence in L2 for a better performance in EAP writing through fraze.it in aTurkish context 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
31 İlköğretimde Yabancı Dil Öğretiminde Proje Etkinliği Üzerine Kısa Bir Proje 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
32 The Effects of Reflective Teaching Techniques on Teachers’ Self-Evaluation for Further Lessons: Analysis through Diary Keeping 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
SERAP BAYHAN
-
2019 - 2023 4
Bekir Canlı
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
2017 - 2019 3
Oya Tunaboylu
Süleyman Demirel Üniversitesi
2014 - 2016 2
Safa Çelebi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi
2018 2
Fatıma Nur Fişne
Gazi Üniversitesi
2020 - 2021 2
BEKİR CANLI
-
2019 - 2022 2
-
2021 1
-
2023 1
Semra Şahin
Hacettepe Üniversitesi
2009 1
Arif Bakla
-
2021 1
Fulya Yalçınkaya
Biruni Üniversitesi
2009 1
Nuray Bayar Muluk
Kırıkkale Üniversitesi
2009 1
Selda Fatma Bülbül
Kırıkkale Üniversitesi
2009 1
Birtan Baytar
Kastamonu Üniversitesi
2014 1
Yıldıray Kurnaz
Bayburt Üniversitesi
2020 1
Aslıhan Çelik
-
2013 1
Banu Doğar Kayadelen
-
2016 1
BİRTAN BAYTAR
-
2022 1
Buse Doğar Kayadelen
-
2016 1
Buse Kayadelen
-
2014 1
Buse Kayar Kayadelen
-
2017 1
Fitnat Tavacı
-
2013 1
Hancıoğlu Merve Kasnak
-
2024 1
İREM IŞIK
-
2020 1
Mehmet Durmuş
-
2017 1
MUSTAFA ÖZER
-
2020 1
SENA YALÇIN
-
2022 1
Ümit Sögüt
-
2013 1
YILDIRAY KURNAZ
-
2022 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78912
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 10682
YÖKSİS Bilim Alanı İngiliz Dili Eğitimi 1325
Anahtar Kelimeler İngiliz Dili Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025
Ağırlıklı Puan 120 107 65 90 75 190 105 205 75 45 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 362 . 403 . 494 . 452 . 471 . 353 . 522 . 433 . 532 . 505 . -
Sıra (Temel Alan İçinde) 197 . 248 . 281 . 252 . 266 . 168 . 295 . 183 . 318 . 311 . -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 23 . 39 . 57 . 35 . 45 . 17 . 52 . 18 . 78 . 77 . -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 19 . 31 . 48 . 29 . 42 . 13 . 44 . 13 . 66 . 61 . -
Toplam Yayın 4 6 4 6 6 6 5 8 5 3 0
Toplam Makale 3 1 1 1 1 2 1 5 1 0 0
Toplam Kitap 1 2 1 1 1 3 3 2 2 2 0
Toplam Bildiri 0 3 2 4 4 1 1 1 2 1 0
Makale (SCI) 1 0 0 0 0 1 0 1 0 0 0
Makale (Uluslararası) 2 1 1 1 1 1 1 4 1 0 0
Makale (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 1 0 1 1 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 1 2 1 1 1 3 2 2 1 1 0
Bildiri (Uluslararası) 0 2 2 4 4 1 1 1 2 1 0
Bildiri (Ulusal) 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0